تحلیل گاردین از سیاست‌های آمریکا در افغانستان در دوران پساخروج

جدیدترین اخبار لوازم خانگی ایران و جهان را در این وبلاگ جستجو نمایید

تحلیل گاردین از سیاست‌های آمریکا در افغانستان در دوران پساخروج

۳,۰۷۸ بازديد

تحلیل گاردین از سیاست‌های آمریکا در افغانستان در دوران پساخروج https://evarah.ir/2021/07/تحلیل-گاردین-از-سیاست‌های-آمریکا-در-ا/ ایواره Mon, 26 Jul 2021 12:25:03 0000 بین الملل https://evarah.ir/2021/07/تحلیل-گاردین-از-سیاست‌های-آمریکا-در-ا/

این روزنامه انگلیسی نوشت: دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریكا علناً اعلام كرده است كه پس از پایان ماه آگوست از ارائه كمك مالی به نیروهای افغان برای تقویت دولت كابل امتناع خواهد كرد ، اگرچه در صورت سقوط مراكز استان ها چنین رویكردی ممكن است دست طالبان بررسی شود. در همین حال ، کنت …

منبع: خبرگذاری ایواره
تحلیل گاردین از سیاست‌های آمریکا در افغانستان در دوران پساخروج



این روزنامه انگلیسی نوشت: دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریكا علناً اعلام كرده است كه پس از پایان ماه آگوست از ارائه كمك مالی به نیروهای افغان برای تقویت دولت كابل امتناع خواهد كرد ، اگرچه در صورت سقوط مراكز استان ها چنین رویكردی ممكن است دست طالبان بررسی شود.

در همین حال ، کنت مک کنزی ، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده ، روز یکشنبه گفت که ایالات متحده حملات هوایی خود را برای حمایت از نیروهای افغان در هفته های آینده و در صورت ادامه حملات طالبان ادامه خواهد داد.

اهداف اعلام شده برای عملیات آینده ایالات متحده در افغانستان ، پیگیری اهداف اصلی جنگ 2001 در افغانستان است که جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به یک محل آموزش و حمله به القاعده علیه ایالات متحده است. پس از 20 سال جنگ در افغانستان ، القاعده هنوز در عراق حضور دارد و تهدید داعش در کنار آن وجود دارد.

ایالات متحده می گوید اگر نیروهای خود را در قلمرو تحت کنترل طالبان تقویت کند اما از پایگاه های خارج از افغانستان فعالیت کند ، هدف قرار دادن چنین گروه هایی را ادامه خواهد داد.

یکی از س ofالات بی پاسخ ، حداقل آشکارا ، میزان مداخله آمریکا در افغانستان در آینده است. آیا این کشور به دنبال نظارت بی وقفه بر فضای هوایی افغانستان است یا این کار را به صورت متقابل انجام خواهد داد؟ میزان حضور القاعده یا داعش برای حمله به ایالات متحده چقدر است؟ آیا طالبان به ظن همکاری با دیگر گروه های تروریستی هدف قرار گرفته اند؟ آمریکا از چه مبنایی برای حملات استفاده خواهد کرد؟

همه اینها بیش از یک دهه پیش هنگامی رخ داد که باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای خروج از افغانستان بود ، اما او سرانجام تصمیم گرفت به جای خروج نیروهای خود را افزایش دهد و بنابراین هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

در روزهای اخیر ، دولت بایدن با چندین کشور آسیای میانه مشورت کرده است که شاید موضوع اصلی آنها پایگاه های احتمالی باشد که ایالات متحده قصد دارد در آینده از آنها استفاده کند. هیأتی از مقامات آمریکایی این هفته عازم تاجیکستان شدند ، اما هیچ نشانه ای از پیشرفت در مذاکرات دو طرف حاصل نشده است.

دیوید پترائوس ، رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریكا و فرمانده ائتلاف و نیروهای آمریكا در افغانستان ، گفت كه اگر سربازان آمریكایی افغانها را ترك كنند ، راهی مستقیم برای ادامه عملیات نظامی وجود نخواهد داشت.

این مقام آمریکایی در مصاحبه با گاردین گفت که نظارت بر وضعیت افغانستان از بالا بسیار چالش برانگیز خواهد بود ، بسیار چالش برانگیزتر از سایر کشورها. این مکان محصور در خشکی و دور از نزدیکترین پایگاههای ما در خلیج فارس است.

نگهداری ناو هواپیمابر در دریای عرب به عنوان پایگاه عملیات هوایی در افغانستان بسیار پرهزینه خواهد بود زیرا نیاز به تأمین و چرخش مداوم نیروها دارد که به منابع و نیروهای بیشتری نسبت به نیروهای خارج شده از افغانستان نیاز دارد.

جیسون دمپسی ، مقام سابق پیاده نظام در افغانستان ، گفت كه ایالات متحده برای تأثیرگذاری بر كشورها باید به راهكارهایی غیر از ارتش بیندیشد. باید به فکر استفاده از اهرم های دیگر برای کنترل اوضاع باشیم. طالبان می خواهند به یک کشور منفور تبدیل شوند ، بنابراین این یکی از اهرم های ما است. تا زمانی که ما متعهد به حمایت از افغانستان باشیم. ما چنین تاثیری داریم.

یکی از مشکلات این است که ما هنوز سفیر در افغانستان نداریم. و اگر این نشانه جدی بودن ما در کمک به افغانستان است ، شرم آور است.

311311


انتشارات سایت بر پایه سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، بنابراین مسوولیت این نوشته از سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و ایواره هیچ مسوولیتی در قبال کلیه محتوای این سایت ندارد.

منبع: خبرگذاری ایواره
تحلیل گاردین از سیاست‌های آمریکا در افغانستان در دوران پساخروج

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.