خشونت‌های سایبری علیه کودکان و نقش والدین در مقابله با آن

جدیدترین اخبار لوازم خانگی ایران و جهان را در این وبلاگ جستجو نمایید

خشونت‌های سایبری علیه کودکان و نقش والدین در مقابله با آن

۳,۴۹۰ بازديد

خشونت‌های سایبری علیه کودکان و نقش والدین در مقابله با آن https://d77.ir/خشونت‌های-سایبری-علیه-کودکان-و-نقش-وا/ دنیای 77 Thu, 04 Feb 2021 22:35:13 0000 حوادث و رویداد https://d77.ir/خشونت‌های-سایبری-علیه-کودکان-و-نقش-وا/ رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس FATA با بیان اینکه پرخاشگری کودکان و نوجوانان و خشونت سایبری زمینه جدیدی از سلامت روان است ، گفت: خشونت سایبری در محیط های مجازی پیامدهای روانشناختی و روانشناختی جبران ناپذیری برای سلامت روان کودکان و نوجوانی به گزارش دنیای 77 ، سرهنگ دوم علی محمد …

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس FATA با بیان اینکه پرخاشگری کودکان و نوجوانان و خشونت سایبری زمینه جدیدی از سلامت روان است ، گفت: خشونت سایبری در محیط های مجازی پیامدهای روانشناختی و روانشناختی جبران ناپذیری برای سلامت روان کودکان و نوجوانی

به گزارش دنیای 77 ، سرهنگ دوم علی محمد رجبی وی در چهارمین روز از برنامه “پویش مردمی کودکان سایبری” با عنوان “کودکان سایبری ، خشونت سایبری” گفت: کودکان از خشونت سایبری احساس مناسب نمی کنند. آزار و اذیت سایبری علیه کودکان یکی از کشنده ترین خشونت هایی است که نسل جدیدی از کودکان بروز داده و بسیار شبیه نمونه های واقعی سو abuse استفاده و ارعاب اجباری است.

وی گفت: “متأسفانه ، خشونت های سایبری در میان کاربران اینترنت در حال افزایش است.” “خشونت سایبری هر نوع تهدید ، ارعاب و آزار و اذیت است که می تواند در اشکال مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رخ دهد.” شبکه های مجازی سازی و رسانه های اجتماعی ، خشونت علیه کودکان به تجاوز پشت درهای بسته یا در مدرسه محدود نمی شود ، خشونت و قلدری سایبری خشونت رایجی است که کودکان و نوجوانان در اینترنت تجربه می کنند. موضوعی که شاید برای والدین قابل درک باشد.

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA خاطرنشان کرد: همانطور که خشونت در دنیای واقعی به طور گسترده تعریف می شود و هر عملی که منجر به هر نوع “سو abuse استفاده” شود به یک روند خشونت آمیز تبدیل می شود ، بنابراین در فضای مجازی نیز چنین است. “

رجبی بابیان اینکه خشونت سایبری علیه کودکان و نوجوانان برای همه والدینی که دسترسی آسان کودکان به اینترنت به آنها خطرناک است گفت: کودکانی که با خشونت سایبری روبرو هستند قربانیانی هستند که جایی برای پنهان شدن از اراذل و اوباش ندارند و سایبری ندارند. بنابراین اراذل و اوباش و استرسی که به آنها وارد می شود بسیار بیشتر از تحمل کودک است.

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA افزود: یکی از مهمترین دلایلی که کودکان و نوجوانان در معرض آزار و اذیت سایبری قرار می گیرند این است که صفحات مرور و گروههایی که در آن خشونت را تبلیغ می کنند وجود ندارند و موضوعیت ندارند یا در بحث های توهین آمیز مطرح می شوند. “و پورنوگرافی سعی در ارائه آنها و شعله ور شدن فضای مجازی دارد.

وی ادامه داد: اراذل و اوباش سایبری خواستار سیاه نمایی های مختلف از جمله خشونت و تهدید علیه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی هستند.

رجبی درباره نکاتی که والدین باید درمورد مقابله با تهدیدات سایبری علیه کودکان و نوجوانان بدانند ، گفت: والدین باید با انواع آزار و اذیت و آزارهای اینترنتی آشنا شوند و به فرزندان خود نمونه هایی بیاموزند.

وی افزود: به بچه های خود بیاموزید که آزار و اذیت ، تهدید و شوخی با هویت دیگران سرگرم کننده نیست و می تواند عواقب جدی داشته باشد و آزار و اذیت اینترنتی همچنان ادامه دارد.

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرایم سایبری فاتا ناجا تأکید کرد: والدین باید حضور عمدی خود را در فضای مجازی به فرزندان خود یادآوری کرده و از پرسه کنجکاوی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جلوگیری کنند.

رجبی گفت: والدین هرگز نمی توانند کنترل کاملی بر زندگی سایبری فرزند خود داشته باشند و از آنها خواست تا با نرم افزار و شبکه های اجتماعی که فرزندانشان برای ارتباط بهتر با فرزندشان کار می کنند ، آشنا شوند.

وی با توجه به راه حل این نوع خشونت در رفتار کاربر ، گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی حد و مرزی ندارد ، کاربران استفاده از آنها می توانند برای آن محدودیت تعیین کنند و از گسترش انزجار در این مکان جلوگیری کنند.

رجبی افزود: اگر فرزندان ما قربانی قلدری در فضای مجازی نشوند نباید به عنوان مروج زورگویی سایبری عمل کنیم.

رئیس شناسایی و پیشگیری از جرایم اینترنتی در FATA گفت: “اگر کودک شما در معرض تهدید سایبری قرار گیرد ، بسیار ترسیده ، مضطرب و افسرده است. این وظیفه والدین است که کودک خود را از اثرات خشونت محافظت کنند.” پلیس. پشتیبانی سایبری

وی افزود: یافتن مقصر در این وضعیت به بهبود اوضاع کمک نمی کند و بسیار مضر است. بدون عدالت فقط سعی کنید کودک خود را مطمئن کنید که در سایه حمایت شما قرار دارد و این وضعیت تغییر خواهد کرد.

رجبی افزود: اگر قلدری سایبری خشونت مهلکی است که کل زندگی کودک را تهدید می کند و کودک شما دچار ترس و اضطراب کشنده و غیرقابل کنترل است ، حتماً به یک روانشناس ماهر مراجعه کنید.

وی در مورد روند قضایی رسیدگی به خشونت سایبری علیه کودکان و نوجوانان گفت: والدین ابتدا باید شکایت دیجیتال را در دادگاه جرایم رایانه ای ثبت کنند ، شواهد دیجیتالی خشونت سایبری را حفظ کرده و برای یافتن مقصر به پلیس شکسته تحویل دهند. عاملان این جنایت باید شناسایی و دستگیر شوند.

بر اساس وب سایت پلیس نیوز ، سرانجام رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA از کاربران خواست توصیه های پلیس FATA را جدی بگیرند و آنها را اعمال کنند تا با چنین مواردی تماس نداشته باشند و هرگونه موارد را مشاهده کنند. موارد مشکوک وب سایت پلیس FATA به نشانی www.cyberpolice.ir با مرکز اورژانس سایبری.

انتهای پیام

دلایل احتمالی شوره سر در کودکان

شوره سر ممکن است در هر سنی رخ دهد و علت دقیق آن مشخص نیست. در این قسمت علل احتمالی شوره سر آورده شده است:

  • شوره سر اغلب از دوران بلوغ شروع می شود. پزشکان معتقدند که این امر به دلیل افزایش هورمون های دوره ی نوجوانی است. افزایش هورمون ها منجر به تولید بیش از حد سبوم یا روغن می گردد و همین امر می تواند باعث ایجاد شوره شود.
  • اگزما یک بیماری پوستی است که می تواند باعث تجمع سلول های مرده در پوست سر شود و موجب افزایش پوسته ریزی از سر گردد. همین امر می تواند عامل ایجاد کننده ی شوره سر باشد.
  • عفونت قارچی هم می تواند منجر به شوره سر شود. قارچی به نام مالاسزیا، می تواند باعث شوره سر شود.
  • خشکی پوست کودک، می تواند او را در معرض شوره سر قرار دهد. تغییرات فصلی مانند فصل زمستان، ممکن است خشکی پوست را بدتر کرده و باعث ایجاد شوره شود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.