خواص عسل طبیعی چیست و فواید مصرف آن کدامند؟

جدیدترین اخبار لوازم خانگی ایران و جهان را در این وبلاگ جستجو نمایید

خواص عسل طبیعی چیست و فواید مصرف آن کدامند؟

۳,۳۴۱ بازديد

خواص عسل طبیعی چیست و فواید مصرف آن کدامند؟ https://d77.ir/خواص-عسل-طبیعی-چیست-و-فواید-مصرف-آن-کدام/ دنیای 77 Thu, 12 Aug 2021 06:55:12 0000 عمومی https://d77.ir/?p=5636 عسل طبیعی نهاوند حاوی حدود ۲۰۰ ماده است که آمینواسیدها، ویتامینها، مواد معدنی و آنزیمها را شامل میشوند، اما در وهله اول، جای قند و آب است. مانند سایر مواد غذایی، تقلب در صنایع عسل هم رایج بوده و فریب خریدار هم کار آسانی است. طی قرن ها از مصرف موضعی عسل برای تسریع بهبود …

عسل طبیعی نهاوند حاوی حدود ۲۰۰ ماده است که آمینواسیدها، ویتامینها، مواد معدنی و آنزیمها را شامل میشوند، اما در وهله اول، جای قند و آب است. مانند سایر مواد غذایی، تقلب در صنایع عسل هم رایج بوده و فریب خریدار هم کار آسانی است.

طی قرن ها از مصرف موضعی عسل برای تسریع بهبود زخم ها استفاده شده و در درمان سوختگی ها زخم بستر و زخم های عفونی مفید بوده است در بررسی های آزمایشگاهی عسل در برابر ارگانیزم های شایع فونی کننده زخم های جراحی، دارای فعالیت آنتی باکتریال و ضد قارچ بوده است طی مطالعه کوچکی، 9 شیرخوار مبتلا به عفونت زخم بزرگ و باز با کشت مثبت متعاقب عمل جراحی که در آنها درمان استاندارد (بیش از 14 روز آنتی بیوتیک مناسب داخل وریدی و شستن با کلرهگزیدین) با شکست مواجه شده بود مورد بررسی قرار گرفتند.

این زخم ها 2 بار در روز با 5 تا 10 میلی لیتر عسل تازه تغییر نیافته تحت درمان قرار گرفتند 5 روز پس از شروع درمان بهبود بالینی قابل توجهی مشاهده و در روز بیست و یکم پس از آغاز درمان تمامی زخم ها کاملا بسته تمیز و استریل بودند در دیگر کارآزمایی تصادفی کنترل شده گاز آغشته به عسل با یک ورقه پلی اورتان در سوختگی های با ضخامت نسبی مقایسه و از نظر آماری زخم هایی که با عسل درمان شده بودند نسبت به زخم هایی که با ورقه پلی اورتان تحت درمان قرار گرفتند التیام زودتر ( به طور متوسط 10/8 روز در مقابل 15/3 روز) و از نظر عواغرض مانند عفونت، گرانولاسیون بیش از حد و انقباض زخم یکسان بودند.

به همین دلیل پیشنهاد میشود برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت آن، صبحها مقداری عسل طبیعی و لیمو را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. توجه داشته باشد که به کودکان کمتر از یک سال هرگز عسل ندهید.

پیش از خرید یک محصول، چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟

روش دیگه استفاده از ظرف آب و شکر در کنار کندو عسل هست که زنبور تولید کننده از اون شهد میگیره و عسل تولید میکنه که این روش دز آزمایشگاه قابل تشخیص نیست.

میزان آب باید کمتر از ۱۹%باشد. لازم است که بدانید عسل طبیعی هر میزان هم که روشن و شفاف باشد اما زمانی که در ظرف شیشه ایی قرار دارد نمی توان آن طرف شیشه عسل را مشاهده نمود که این خاصیت به دلیل کلوئیدی بودن عسل خالص است که نور طبیعی را از خود عبور نمی دهد و تصاویری که در آن طرف ظرف عسل مشاهده می گردد تصاویری مبهم و نامشخص است. وجود گرده در عسل می تواند نشانگر اصالت آن باشد. وجود بسیاری از ناخالصی ها مانند ذرات موم، تکه های ریز چوب, ذرات گرد وغبار یا گرده باعث می شود تا در نظر مصرف کننده عسل بی کیفیت و ناخوشایند باشد.

در عسل تجاری یا عسل تقلبی اغلب از محلول گلوکز و شربت ذرت با فروکتوز بالا استفاده می شود که شما نم یتوانید از وجود آن مطلع شوید. 3. بعد از اینکه شربت به رنگ طلایی در آمد بقیه آب و شکر و آب لیمو را اضافه می کنند. فعالیت زنبورداری امروزه یکی از مشاغل پر سود تلقی می شود.

یکی از بهترین ماسکهای رطوبت رسان و ضدپیری برای پوست بدن و صورت، ترکیبی از یک قاشق چایخوری عسل طبیعی، یک قاشق چایخوری روغن پاپایا و یک قاشق چایخوری شیر محلی یا ماست است. از جمله بهترین روش ها برای شناسایی عسل طبیعی از نوع تقلبی آن، استشمام عطر گل از عسل می باشد. بهترین راه پیش گیری ، رعایت بهداشت زنبورستان و قوی نگه داشتن جمعیت کلونی هاست .

اگه بخواین هر محصولی که میخرین رو خودتون ببرین آزمایشگاه تا از سالم بودن و کیفیتش مطمئن بشین راه سخت و هزینه بری برای شماست. یکی از راه های تنظیم متابولیسم بدن و رسیدن به وزن مطلوب و کارکرد مناسب تک تک اعضاء بدن، توجه به آیات الهام بخش و شفابخش سوره نحل در شفا قرار دادن چهار عنصر «آب» ، «شیر» ، «عصاره میوه ها» و «عسل» است.

اگر این اتفاق افتاد ممکن است عسل ناخالص باشد چون عسل خالص حالت غلیظ دارد به سطح مورد نظر میچسبد و چکه نمی کند. اما شکرک حاصل از عسل های ناخالص شکرکی سفت و نبات مانند دارند. درصورتی که بعد از گذشت چند ثانیه رنگ عسل تان تغییر کرد و تیره شده این امر نشان می دهد که عسل شما تقلبی و ناخالص است و مطمئنا با شکر تهیه شده است.

به دنبال کلماتی مانند خام ،طبیعی و عسل جنگل یا ارگانیک باشید اما صرفا نمی شود به این روش اعتماد کرد. به این نتیجه رسیدند که عسل و خواص آن به عنوان درمان های طبیعی پیشگیرانه هم برای تقویت حافظه و هم برای زوال عقل عمل می کنند. عسل برای کودکان بسیار مفید می باشد و همه می دانند که این عنصر طبیعی دارای خواص بالا است.

ضمنا عسل باعث نرم شدن موها شده و در رشد موها نیز تاثیر مثبت دارد. هرچند نوع گل هایی که زنبور از آن برای تولید شهد استفاده می کند و همچنین متغیرهای دیگری همچون شرایط آب و هوایی منطقه بر شکل، رنگ، طعم و ترکیب عسل موثرند اما با این وجود محققان بالغ بر 300 ماده موثر در عسل یافته اند که تاثیرات مثبت آن بر بدن انسان مشهود است.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از آب یک راه ساده برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی است، گفت: عسل را در آب سرد بریزید، خواهید دید که عسل طبیعی کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ میکند و خیلی سخت و دیر در آب سرد حل میشود، اما عسل تقلبی سریع در آب حل میشود. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و از آنجاکه خاصیت آبرسانی دارد از پیری زودرس جلوگیری می کند.

 همچنین عسل یک ماده شیرین و خوش بو است که توسط زنبورهای عسل تولید می شود و به شما در جلوگیری از عفونت کمک می کند و این یک روش درمانی مدرن برای ترمیم زخم ها می باشد؛ زیرا آنتی بیوتیک ها قادر به درمان عفونت هایی هستند که شاید ما قادر به دیدن آن ها هم نباشیم.

همانطور که از ابتدای مقاله گفتیم هیچ کدام از روشهای معمولی که برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی میگویند معتبر نیست و فقط از طریق آزمایش عسل در آزمایشگاههای معتبر میتوان فهمید که یک عسل طبیعی است یا نه. سوزش سر دل یا به اصطلاح ترش کردن، یکی از مشکلات شایع گوارشی در بین بسیاری از افراد است. عسل با پوشاندن مری و معده، برگشت اسید معده و ترش کردن را کاهش می دهد. برخی تعداد انواع عسل در ایران را 20 نوع دانسته اند.

به تعداد گل هایی که از شهد آنها برای تولید عسل استفاده می شود، عسل وجود دارد. عسل از قدیمی ترین و نخستین شیرین کننده هایی است که انسان استفاده کرده است و شامل قندهایی چون گلوکز، فروکتوز، مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم، کلسیم، کلریدسدیم، گوگرد، آهن و فسفات است. پوست یکی از مهمترین بخش های بدن انسان است که مراقبت و رسیدگی به آن نقش مستقیمی با ظاهر انسان دارد!

مهمترین خواص عسل برای بدن انسان چیست؟

مهمترین نکته در مصرف عسل، عدم تغذیه نوزادان زیر 12 ماه با عسل است چراکه منجر به مسمومیت بوتولیسم می شود و خطرات متعددی از جمله فلج کردن عضلات تنفسی و یا حتی مرگ را به دنبال دارد. بهتر است برای بهره مندی بیشتر از این کیمیای طبیعت ازین پس عسل را با شکر که یک شیرین کننده مصنوعی به شمار می رود، جایگزین کنیم.

خواص گشنیز

1-درمان مشکلات پوستی

  • گشنیز حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است که می تواند بثورات خفیف مانند درماتیت را درمان کند.
  • همچنین این آنتی اکسیدان ها از آسیب های سلولی جلوگیری میکند و روند پیری پوست را به تاخیر می اندازد.
  • آب گشنیز به درمان آکنه و لک های پوستی کمک زیادی میکند.
  • همچنین آنتی اکسیدان های موجود در گشنیز همانند یک ضدآفتاب طبیعی عمل میکند.

2-پیشگیری از بیماری سالمونلا

سالمونلا یکی از بیماری های ناشی از موادغذایی است. گشنیز حاوی یک ماده ای است که در واقع دو برابر یک آنتی بیوتیک قدرتمندتر از درمان پیشرو در بیماری مبتنی بر سالمونلا است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.